Ungcamp.dk

Hvad er en falsk profet/ånd egentlig?

Sat lidt firkantet op: Jeg tror det bla. er dem som fortæller os noget som får os væk fra Jesus, ganske enkelt! Dem/det som bilder os ind at det er vigtigere at prioritere lektier, arbejde og venner højere end det at få læst i bibelen, bedt, gået til nadver og komme i et kristent fællesskab ugentligt. Ja og dem som decideret opfordrer os til at leve anderledes end Gud ønsker.

What?! Skal mine lærere, arbejdsgiver, venner mm. Nu stemples som falske profeter/ånder?! Næ det tror jeg såmænd ikke de skal, men de (vi i nogen grad) er under indflydelse af den antikristelige ånd som svæver rundt i verdenen og bilder os alle mulige, åndeligt set, livsfarlige løgne ind. Og ja så er der mennesker som er stærkere påvirket af den ånd end andre – og nogen af dem kan helt sikkert betegnes som falske profeter, men hvem skal jeg ikke kunne sige.

Men påmindelsen fra Gud til os er helt klar: Tro ikke på hvad som helst og tjek deres budskab efter. Dem som ikke tror på Jesus skal vi være særligt påpasselige med at lytte til – for deres prioritetsrækkefølge vil uundgåeligt være anderledes end vores. Vi kan lære rigtig meget af mennesker som ikke tror, men de kan ikke lære os en sund prioritering. Det kan Jesus til gengæld lære os, gennem andre kristne, bibelen, bønnen, nadveren, etc.

Frem til Ungcamp 2013 vil vi med jævne mellemrum ligge en refleksion af et vers fra 1. Johannes brev ud på ungcamp.dk. Følg med her på siden eller på Facebook.

Udgivet den af Niels Friberg
Kategorier 2013, Reflektioner